Často kladené dotazy | Legrand

Často kladené dotazy

 

 

 

1. Co potřebuji k tomu, abych mohl přijmout volání z domovního telefonu/vstupního panelu na svém smartphonu?

 

a) Video telefon Classe 300 Wi-Fi (připojený k internetu prostřednictvím Wi-Fi sítě) a 2vodičovým vstupní systém (vstupní panel, zdroj...) 

                         

Základní schéma. 

   

 

                                     

Mohu 2vodičový systém a přístror Classe 300 Wi-Fi instalovat i jako náhradu klasického zvonku?

 

 ANO, za následujících podmínek:

  • je třeba se vyvarovat souběhu silového a komunikačního vedení
  • je třeba zhodnotit stav původní kabeláže
  • při použití nekrouceného páru je vzdálenost mezi video telefonem a vstupním panelem omezena  na 50 metrů

 

 

 

b) Internetové připojení v domě kde je Classe 300 instalován

 

c) Wi-fi router, wi-fi signál musí mít v místě instalace Classe 300 Wi-Fi dostatečnou sílu.

 

Jak ověřit sílu wi-fi signálu?

 

Sílu wi-fi signálu lze ověřit přímo na displeji video telefonu Classe 300 Wi-Fi a to pomocí ikony v pravé horní části obrazovky:

 

signál OK
signál OK
  
signál OK nicméně tato síla signálu je pro správnou funkci systému hraniční, zvažte přesunutí Wi-Fi routeru blíže k telefonu Classe 300 Wi-Fi nebo posilte Wi-Fi signál
signál je nedostatečný, přesuňte Wi-Fi router blíže k video telefonu Classe 300 Wi-Fi nebo posilte Wi-Fi signál

 

Jak případně Wi-Fi signál posílit?

 

Základní možností je přesunout Wi-Fi router blíže k telefonu Classe 300 Wi-Fi. Pokud to není možné tak lze instalovat tzv. Wi-Fi extender například TP Link TL-WA855RE nebo jiný. Je třeba mít na paměti následující:
  1. Wi-Fi extender je nutné instalovat v místě kde je signál Wi-Fi routeru ještě dostatečně silný.
  1. použití Wi-Fi extenderu snižuje rychlost datového přenosu k zařízením (PC) která jsou k síti připojena. Toto se může negativně projevit např. při stahování nebo hraní her na PC.

Z tohoto důvodu není vhodné  instalovat více než jeden extender.  

 

d) Smartphone s aplikací Door Entry. Min. verze operačního systému je Android 4.2.x nebo iOS 8.1.x (včetně). Aplikaci lze stáhnout zdarma na Google Play nebo iTunes. Pro OS Windows není aplikace dostupná. 

 

e) Smartphone musí být připojen ke stejné Wi-Fi síti (použití v rámci bytu nebo rodinného domu) nebo musí mít aktivní datové připojení (použití ve světě mimo Váš domov).

 

Jak rychlé datové připojení na svém smartphonu potřebuji?

 

Pro správnou funkci je nutné být připojen k datové síti rychlostí 4G(LTE) nebo 3G. Na datovém připojení H a H+ nemusí aplikace fungovat na 100% (dlouhá odezva, zpoždění komunikace). S rychlostí GPRS a EDGE bude aplikace nefunkční.

 

Jak ověřit funkčnost datového připojení?

 

Funkčnost datového připojení na vašem mobilu ověříte nejlépe otevřením internetového prohlížeče a načtením libovolné internetové stránky.

 

2. Kolik smartphonů mohu připojit k video telefonu Classe 300 Wi-Fi?

 

  • Mohu připojit celkem 20 zařízení (smartphonů nebo tabletů).
  • Celkový počet 20 zařízení mohu připojit k 10 účtům. Lze připojit všechny na jediný účet nebo jejich množství rozdělit mezi jednotlivé účty.
  • Pouze první 3 přihlášené smartphony (i když jsou přiřazeny k různým uživatelům) zobrazí při volání obraz z kamery vstupního panelu. Ostatní smartphony pouze vyzvánějí a   obraz se ukáže ve chvíli, kdy je na nich přijat hovor - tzv. funkce MASTER/SLAVE

 

3. Kolik telefonů Classe 300 Wi-Fi mohu mít v jednom bytě?

 

Vždy max. 1. Platí pravidlo ´´1 Wi-Fi síť = 1 Classe 300 Wi-Fi´´. Jednotlivé Wi-Fi sítě se od sebe odlišují tzv. SSID, což je v podstatě jejich název. Na Wi-Fi síť, která se jmenuje například ´´Novotný Wi-Fi´´ bude připojen jeden Classe 300 Wi-Fi.

 

4. Může být můj smartphone spárován s více telefony Classe 300 Wi-Fi v různých bytech

 

ANO, ale aplikace ve vašem smartphonu může být v jedné chvíli přihlášena pouze k jednomu účtu. Nelze tedy současně přijímat volání například z Vaší kanceláře a zároveň z bytu. Vždy se musíte v aplikaci na Vašem smartphonu přihlásit k příslušnému účtu. Například účet „kancelar@seznam“ pro příjem hovorů z video telefonu v kanceláři a další účet „mujdum@seznam.cz“ pro příjem hovorů z domu.

 

5. Mohu jednoduše kdykoliv povolit/zakázat směrování hovorů ze vstupního systému na svůj smartphone?

 

Na úvodní obrazovce video telefonu Classe 300 Wi-Fi stiskněte příslušnou ikonu a vyberte požadovanou možnost:

 

Přesměrování aktivní Přesměrování aktivní
Přesměrování neaktivní Přesměrování neaktivní

 

6. Mohu připojit Classe 300 Wi-Fi k internet i přes 3G/4G router (tzv. “mobilní internet do domácnosti nebo na chatu”) nebo musí být internet přiveden do domu pevnou linkou (např. UPC)?

 

Lze samozřejmě použít 3G/4G router. Podstatná je pouze kvalita (rychlost) mobilní sítě v místě instalace, která by měla být na úrovni 3G nebo 4G. S připojením H, H+ nemusí být instalace 100% funkční zatímco připojení EDGE nebo GPRS je zcela nevyhovující. 

 

7. Jaké jsou požadavky na Wi-Fi router?

 

IEEE 802.11 b/g/n (2,4 GHz); 13 kanálů

Podporované metody ověření a šifrovací metody

  • OPEN WPA-PSK
  • TKIP WPA2-PSK (doporučeno)
  • AES WEP 64 bits
  • WEP 128 bits
  • WPS ověření (podporováno pro WPA2-PSK)

 

8. Podporuje Classe 300 Wi-Fi šifrování WPA-2 Enterprise?

 

NE. Vaše domácí Wi-Fi síť musí pro ověření a šifrování použít následující standardy:

  • OPEN WPA-PSK
  • TKIP WPA2-PSK (doporučeno)
  • AES WEP 64 bits
  • WEP 128 bits
  • WPS ověření (podporováno pro WPA2-PSK) 

9. Jaké jsou nároky video telefonu Classe 300 Wi-Fi na šířku pásma v domácí síti Wi-Fi?

 

  • Nároky na šířku pásma jsou velice nízké a to: UPLOAD............300 kbit/s, DOWNLOAD.....100 kbit/s
  • V běžném provozu například v rodinném domě toto není třeba řešit. Šířku pásma může negativně ovlivnit pouze, pokud uživatelé stejné Wi-Fi sítě opravdu ve velké míře stahují data nebo přehrávají video soubory z internetu.

 

10. Mohu použít stejného uživatele a jeho účet pro připojení i jiných zářizení než je video telefon Classe 300 Wi-Fi?

 

ANO, všechna zařízení Legrand/Bticino fungující na stejném principu (např. spínaná zásuvka a zásuvkový blok) využívají stejný „cloud server“.

 

11. Jak mohu video telefon Classe 300 Wi-Fi uvést do původního nastavení (reset)?

 

K tomuto účelu slouží tlačítko RESET na dotykové obrazovce v menu: Nastavení →Konfigurace.
Po resetování video telefonu z něho budou odebrány všichni uživatelé a jejich zařízení (smartphony, tablety). Uživatele nebo jednotlivá zařízení však lze odebírat i jednotlivě viz. “Uživatelská příručka”.